Primele 20 de zile (cele 3 săptămâni de după operație)

Acum când scriu acest post, la două luni după operație, pot să spun că perioada cea mai grea pentru mine a fost cea cu ghipsul clasic.

După ce te întorci acasă de la spital, 99% din timp urmează să îl petreci culcat în pat, cu piciorul ridicat deasupra nivelului trunchiului. Ai voie să te dai jos doar pentru toaletă/duș iar deplasarea se face cu cârjele.

În cazul meu, doctorul a preferat să pună ghipsul până deasupra genunchiului (mult mai incomod pentru mine). Nu știu dacă este o consecință a modului în care mi-am rupt tendonul sau doar opțiunea doctorului. Pe internet am tot văzut imagini cu „ghipsul de după operație” și majoritatea avea ghipsul până sub genunchi.

Aceasta este și perioada în care ai cel mai mult nevoie de ajutorul celor din jur. Vreau să le mulțumesc încă o dată prietenei mele și familiei mele care m-au ajutat atât de mult și mi-au suportat toate „mofturile”. Mulțumesc!!

5 răspunsuri la Primele 20 de zile (cele 3 săptămâni de după operație)

  1. Bogdan spune:

    O sa citesc tot ce ai scris aici pentru ca ma regasesc foarte bine in povestea ta cu mici exceptii cum ar fi ca eu am avut ghipsul pana sub genunchi😀

  2. si eu am o problema , os a trebuiasca sa ma operez am 13 ani pentru lungirea tendonului.. cum o sa fie?

  3. cosminhelli spune:

    O intrebare..
    Am patit aproape acelasi lucru ca si tine. Sunt operat de 6 zile, externat. Cand ma dau jos din pat si ma deplasez cu carjele (toaleta/bucatarie) simt o presiune/tensiune f mare, în crescendo pe locul operatiei…ca si cum tot sangele din corp ar vrea sa iasa pe acolo. Nu imi dau seama daca e normal sau daca muschii din zona respectiva au o crampa…etc. De obicei la repaos, stat jos sau din nou in pat, trece…. E normal sau ar trebui sa imi pun intrebari…Ai facut cumva relaxante pt muschi sau asa ceva?

  4. Cosmin, cred ca e normal, in primele 3 saptamani am stat mai mult in pat si am evitat cat de mult deplasarile prin casa. Am avut exact aceleasi senzatii ca si tine. Din ce am citit, trebuie sa ai mare grija la crampele musculare, dar daca tii piciorul ridicat n-ar trebui sa fie probleme.

    • cosminhelli spune:

      Multumesc mult pentru raspuns. Am intrat pe linkurile de pe blogul tau și am citit despre reactia descrisa de mine… M-am mai linistit…, sper doar sa treaca mai repede senzatia…. Toate cele bune!

Lasă un răspuns

