Zilele 20 până la 35

Ziua 20 a marcat o etapă importantă. A fost ziua când am efectuat a doua vizită post-op la doctor, mi-a scos firele, mi-a dat ghipsul jos și mi-a pus gheata AIRCAST. Următoarele două-trei săptămâni au fost evident mult mai plăcute (fără ghips) decât primele 3 săptămâni.

După luarea în primire a ghetei lucrurile încep să se schimbe în bine: te deplasezi mult mai ușor (deși încă doar cu ajutorul cârjelor); când stai întins în pat (de asemenea cu piciorul ridicat deasupra nivelului trunchiului) găsești mult mai ușor poziții comode. Marele avantaj este că gheata este detașabilă și poți să o scoți pentru o baie în cadă. Totuși recomand mare ATENȚIE la operație înainte de a da cu apă pe cusăturile abia prinse. Eu am ferit cu multă grijă cusătura, pe care am curățat-o în continuare cu betadină (sau spirt medicinal) în loc de apă.

În toată această perioadă gheata se păstrează pe picior non-stop (cu excepția pauzelor de baie). Am citit despre cazuri de re-accidentări în urma neglijenței de a purta gheta în orice activitate desfășori. Chiar dacă piciorul este menajat prin deplasarea doar cu ajutorul cârjelor, o mică neatenție și o căzătură asociată cu sprijin pe piciorul accidentat (fără gheata AIRCAST pe el) duce automat la re-ruperea tendonului (în primele 6 săptămâni).

Lasă un răspuns

