Săptămânile 6-8 – spre „fără cârje”

La ultima vizită (când mi-a scos firele și mi-a pus gheata), doctorul mi-a spus că după ce trec 5 săptămâni de la operație pot să încep să pun greutate pe picior. Mai întâi cu sprijin pe cârje, crescând câte puțin utilizarea piciorului accidentat. După aproximativ o săptămână începusem să mă obișnuiesc la a merge fără ajutorul cârjelor, dar totuși este utilă (în prima parte) o cârjă de sprijin pentru piciorul sănătos (deoarece piciorul cu gheata este înălțat față de cel sănătos).

În tot acest timp am făcut foarte multe exerciții (ușoare) de mobilitate ROM. Efectul s-a văzut la sfârșitul celor 8 săptămâni, când am coborât cu ușurință de la gheata 100% (cu toate cele 5 talonete) la gheata 80%.

Am văzut că altor pacienți le-a fost recomandat de către medicul curant și un program de fizioterapie, dar eu încă nu am făcut nimic în această direcție. Probabil voi afla mai multe după ultima vizită când voi renunța la gheată 0% și voi trece la etapa „two shoes” (doi pantofi… medicii au simțul umorului foarte dezvoltat).

Pe internet circulă un program de exerciții care se recomandă pacienților pentru recăpătarea mobilității piciorului.

Lasă un răspuns

