Săptămâna 8 – 2 luni de la operație, scoaterea primei talonete

Astăzi s-au împlinit exact 8 săptămâni de la operație și cu ocazia aceasta am făcut o nouă vizită medicului ortoped. Consultația a durat doar câteva minute, în care m-a pus să îmi dau gheata jos și să mă întind pe pat ca să poată palpa tendonul. A spus că „e bine, se prinde” și că pot să încep să scot din talonete. Pe prima am scos-o chiar atunci. De obicei sunt câte 4 care se recomandă a fi scoase în 4 săptămâni; la mine au fost 5 pe care le scot în același interval. Mi-a spus că următoarea vizită va fi peste 4 săptămâni când nu mai am talonete de scos (laba piciorului ajunge să facă un unghi de 90 de grade cu tibia).

După ce citisem în ultima vreme zeci de bloguri ale altor persoane accidentate de ATR (ruptura tendon ahilian), am avut mai multe întrebări la adresa doctorului. Dacă să mai lucrez la ROM (range of movement – rază de mișcare), ce exerciții îmi recomandă dintre cele pe care le-am văzut pe net (recomandate de alți doctori), etc. La toate acestea a fost de acord cu mine, mi-a spus că mă descurc bine cu recuperarea și că pot să fac tot ce li se recomandă și altor pacienți care se află în același stadiu cu mine.

De altfel eu deja lucrasem destul de mult la ROM și acest lucru s-a simțit când am scos prima talonetă: nu m-a durut deloc tendonul, nu l-am simțit deloc întins. Să vedem când voi continua cu următoarele care este senzația când încep să „trag de tendon”.

Pot spune ca astăzi, în urma celei de-a treia vizite la doctor, am trecut la următoare etapă: perioada de recuperare, cu gheata Aircast de la 100% reducând spre 80% și cu tendonul ahilian pe drumul cel bun în procesul de vindecare.

Lasă un răspuns

