Săptămâna 10 – Cum evoluează vindecarea tendonului lui Ahile

De la ultima vizită la doctor (când am scos prima înălțătoare/talonetă) nu s-a mai întâmplat nimic spectaculos. După 6 zile am coborât la 60% din nivelul inițial, iar acum la 40%. Mai am de scos încă două nivele până ajung să merg doar cu gheata, adică laba piciorului să facă un unghi de 90 de grade cu tibia.

Ținând cont că până acum ar fi trebuit să se prindă destul de bine tendonul (și au scăzut riscurile de re-accidentare), am început să dorm noaptea fără gheată. Dimineața când mă trezesc și mă încalț simt că întind puțin tendonul, dar nu suficient cât să mă doară sau să apară vreun disconfort.

După cum probabil am mai spus, în etapa aceasta deja ce a fost mai greu a trecut. După ce am mai scos din înălțătoare merg din ce în ce mai bine. Cu bocancul încălțat pe piciorul sănătos reușesc să echilibrez înălțimea, deci mă deplasez mai repede.

Deja mai am doar două săptămâni și am impresia că trece tot mai greu timpul pănă ajung să scap de gheată.

3 răspunsuri la Săptămâna 10 – Cum evoluează vindecarea tendonului lui Ahile

  1. cristina spune:

    buna ziua,

    sper ca mesajul meu sa ajunga… am fost operata acum aproape saptamani de ruptura tendon achilian. totul a decurs aproximativ asa cum ati descris dvs. aici (minus gheata extraoredinara pe care ati avut privilegiul sa o aveti, eu nu am stiut de ea…) luni merg din nou sa imi schimbe ghipsul, de data asta cu gheata de mers din rasina. ceea ce ma intereseaza mult sa stiu este programul de exercitii recuperatorii.. am cautat pe net si nu prea am gasit… muschii la piciorul afectat sunt atrofiati (spre marea mea spama) si as incerca sa fac ceva in legatura cu asta, sa nu stau cu „mainile in san”… am inteles ca ati gasit ceva exercitii pentru recuperare si v-as ruga frumos sa imi transmiteti link-ul daca se poate. multumesc mult mult.

    si n-ar stica sa stiu cum sunteti acum, dupa mai mult timp de la operatie😀

    cristina

    • Buna ziua,
      Mesajele ajung fara probleme, doar ca eu raspund cu intarziere. Mai repede direct pe adresa de email.
      Nu am experienta medicala, dar cred ca cel mai bine un program de exercitii recuperatorii trebuie discutat cu medicul personal. Exercitiile facute de mine, dupa ce am dat jos ghipsul si m-am incaltat cu gheata, au fost facute strict pentru mobilitatea labei piciorului si nu pentru muschi. De muschi m-am ocupat mult mai tarziu cand am inceput sa merg fara gheata.
      Acum la aproape un an de la operatie, merg, alerg, merg pe bicicleta, etc… fara probleme! Nu am incercat role, deoarece apasa destul de tare pe tendon si tin glezna destul de strans.

      Va rog sa ma contactati pe email pentru alte informatii care sa ajunga repede, pe blog le voi pune cand voi avea timp.

      Sanatate si rabdare cu recuperarea!
      Mircea

  2. cristina spune:

    scuze pentru literele lipsa, imi face figuri tastatura de pe laptop : am fost operata acum 8 saptamani, in cluj-napoca

Lasă un răspuns

