Ce trebuie să știți despre „Tendonul lui Ahile”

Pentru cei interesați să afle care au fost etapele prin care am trecut în urma rupturii tendonului lui Ahile, intrați pe pagina Etapele recuperării. Acolo veți găsi un cuprins al tuturor posturilor. Sau puteți să citiți articolele de aici, dar sunt în ordine invers-cronologică.

Acest blog este povestea rupturii, operației și recuperării tendonului meu ahilian stâng. Blogul reflectă doar experiența mea personală, așa ca nu îl luați ca pe un sfat medical. Pentru sfaturi medicale consultați-vă doctorul. Puteți să mă contactați pentru a vă recomanda medicul ortoped care m-a operat pe mine.

Prescurtări utilizate:

Pe parcursul recuperării mele m-am documentat din diverse surse în limba engleză de pe internet, majoritatea bloguri, care utilizează frecvent următoarele prescurtări (pentru cele mai des folosite expresii):

ATR – Achilles Tendon Rupture = Ruptură Tendon Ahilian

NWB – Non-Weight Bearing = nu suportă greutate (se referă la a nu pune piciorul accidentat în pământ pentru a susține greutatea corpului; pentru deplasare se utilizează două cârje)

PWB – Partial-Weight Bearing = suportă greutate parțial (se referă la susținerea parțială a greutății corpului pe piciorul accidentat, cu ajutorul cârjelor)

FWB – Full-Weight Bearing = suport normal pentru greutatea corpului pe piciorul accidentat (mers fără sprijin pe cârje, doar pe picioare)

ROM – Range Of Movement = raza de mișcare a labei piciorului; se compară evoluția mobilității labei piciorului accidentat în raport cu piciorul sănătos. De asemenea se referă și la exercițiile care se fac pentru îmbunătățirea mobilității.

Voi mai adăuga pe parcurs; dacă aveți vreo întrebare nu ezitați să mă contactați.

Lasă un răspuns

